کنترل پیامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی برای ساختن جامعه ای امن تر

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته سلامت، گفت توجه به ساحت زیستی و بدنی، در ترویج فرهنگ سبک زندگی جدید و کنترل تبعات و پیامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی، به ساختن جامعه ای امن تر یاری می نماید.

کنترل پیامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی برای ساختن جامعه ای امن تر

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیغام محسن حاجی میرزایی، به توضیح زیر است:

لاعَیشَ أهَنأُ مِنَ العافِیَةِ

برای انسان، زندگی گواراتر از عافیت و سلامت نیست.(فهرست غرر، ص 253)

سلامت از مواهب بزرگ الهی است که مبنای کلیه کمالات بشری و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی و روحی و عاطفی است. امروزه حفظ، بهبود و ارتقای سلامت مردم از مهم ترین اولویت های همه نظام های سیاسی و حاکمیتی است.

ارتقای سلامت دانش آموزان، در حقیقت عالی ترین سرمایه گذاری برای نسل های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به عنوان ساحت زیستی و بدنی به آن توجه شده است.

شیوع ویروس مهلک کرونا و فراگیری کووید19، رویدادی اضطراری است که وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای جوامع و دولت ها ایجاد نموده و باعث به وجود آمدن شرایطی سخت شده است که برای دفع آن به اقدامات اساسی و جدید، احتیاج است. اما این بحران علاوه بر این که حامل معنی تهدید است، محمل فرصت نیز بوده است.

کرونا، به موازات آن که نشانگر آسیب، ضایعه و چالش است، یک تهدید نیز هست؛ اما در عین حال فرصتی است برای آزمایش و آموزش تاب آوری نظام های آموزشی و آموزش های غیرحضوری و مجازی.

بچه ها و نوجوانان امروز، عاملان قدرتمند تغییر و نسل آینده سازندگان ایران اسلامی هستند. هر بحران، فرصتی است برای یاری به آنان برای یادگیری، تمرین و افزایش تاب آوری و در نهایت، ساختن جامعه ای امن تر.

یافتن و دادن اطلاعات درست و به هنگام درباره بیماری کرونا، به از بین بردن ترس و نگرانی های دانش آموزان نسبت به آن یاری شایانی می نماید و آنها را برای مقابله با هرگونه پیغامد در زندگی آماده می سازد.

بیشتر دانش آموزان ایرانی، از اسفند سال 1398 در پی ظهور این ویروس گزنده و به منظور کنترل آن نتوانسته اند در مدارس حضور یابند؛ اما از نخستین روزهای شیوع این بیماری، فرآیند آموزش در مدارس تعطیل نشد و با اتخاذ روش های نوین و مبتنی بر دانش و خلاقیت مربیان، معلمان و حمایت برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت و با تمهید امکانات جدید و استفاده از ظرفیت رسانه ها، شرایطی برای نظام تعلیم و تربیت فراهم شد که دانش آموزان به صورت قابل قبولی بتوانند فرآیند آموزش را طی کنند.

با نیم نگاهی به جرأت می توان اعلام کرد در سال تحصیلی رو به سرانجام، کوشش های چشمگیر مدیران، برنامه ریزان و مراقبین سلامت مدارس در ترویج فرهنگ سبک زندگی جدید در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان و همچنین کنترل تبعات و پیغامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی، بسیار حائز اهمیت بوده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای مطلعی و ترویج فرهنگ سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می گردد، در سال 1400با شعار محوری ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر به منظور حسّاس سازی جامعه نسبت به حفظ سلامت افراد، خانواده و جوامع در مقابله با ویروس منحوس کرونا، فرصت مغتنمی است تا با تأکید بر اهمیّت و نقش بسیار مهم سلامت و ابعاد آن در رشد و تعالی بچه ها و نوجوانان و نگاه مجدد به ظرفیت ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در قالب برنامه های منسجم همراه با سایر دستگاه ها در جهت تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم .

آموزش و پرورش با داشتن متخصصان خبره و برخورداری از مدیران و مراقبان سلامت مدارس، می تواند گام های بیشتر و بهتری در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارد، زیرا هر یک از دانش آموزان در حال حاضر به عنوان سفیر سلامت، خانواده ها را مطلع به مسائل و پیغام های بهداشتی می کنند و این گونه می توانند در آینده مجریان توانمند سلامت کشور باشند.

رویکرد سواد سلامت به مفهوم ایجاد توانایی در درک مطالب بهداشتی، یکی از راهکارهای بنیادین در توانمندسازی دانش آموزان، این سفیران سلامت محسوب می گردد. از این رو، با توجه به شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر، عدالت در سلامت، به وسیله سفیران سلامت دانش آموزی در این شرایط به وسیله آموزش های غیرحضوری به همسالان انجام می گردد.

این جانب ضمن ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از کوشش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت کشور، شروع هفته سلامت را تبریک می گویم و از خداوند متعال، سلامت، سعادت، سُرور و توفیق روزافزون یکایک مراقبین سلامت، کارشناسان و همکاران حوزه بهداشت و سلامت در مدارس را تمنّا دارم.

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کاریکاتوریست ها

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

pariha.com: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145169

به "کنترل پیامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی برای ساختن جامعه ای امن تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل پیامد های منفی ناشی از قرنطینه خانگی برای ساختن جامعه ای امن تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید